‘t Is bar(ry) en blond

Time flies: vorige week bedacht ik ineens dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat het tijd was voor de verlenging van mijn telefoon abonnement. En wat ik daar altijd leuk aan vind: dat gaat gepaard met het uitkiezen van een nieuwe telefoon! Ik ben trouw fan van hetzelfde merk telefoon, al jaaaren. Ik sla – door mijn tweejarig abonnement – altijd één of twee opvolgende nummers over in mijn favoriete serie der telefoons. Ik weet alleen nooit precies wanneer mijn abonnement nou wel of niet afloopt en had dit keer het idee dat die twee jaar wel héél snel waren gegaan.

Maar internet weet alles, dus surfte ik naar de website van de provider en probeerde in te loggen. Na 836 pogingen (ik heb álle mogelijke combinaties van e-mailadres en wachtwoorden geprobeerd) gaf ik het op. En nergens, helemaal nergens ging er een lampje branden.

Ik vermoed dat ‘klik hier als je je wachtwoord kwijt bent de meest gebruikte link ter wereld is. Dit leek nu ook mijn redding. Ik vulde op de betreffende website mijn e-mailadres in en wachtte geduldig op een mailtje om de boel te resetten. Dat kon vijftien minuten duren. Na vijftien minuten was er echter nog niets, deed ik een kwartier later poging twee en weer een kwartier later drukte ik ietwat geïrriteerd voor de derde keer op de link. Ik hou er niet van als dingen niet werken zoals ze zouden moeten.

Na een totale wachttijd van een uur (just for sure) had ik niets nada noppes in mijn inbox. Dus klom ik in het toetsenbord, en schreef de klantenservice een licht geïrriteerde mail: ik wilde graag inloggen om te zien wanneer mijn abonnement af zou lopen maar ik ben mijn wachtwoord vergeten, maar ik krijg maar geen mail om het op te lossen en ja, ik had ook mijn spambox gecheckt. HELP!’ De volgende morgen had ik een gemiste oproep van Barry van de provider. Barry had erg enthousiast mijn voicemail ingesproken en zou me ’s middags nog een keer terugbellen.

’s Middags hadden Barry en ik elkaar te pakken en ik kon niet wachten tot Barry zou zeggen: ‘Je hebt een bug ontdekt hoor, dankjewel voor het redden van de telefoonwereld!’ Maar nee. ‘Hoi!’ zei Barry, ‘Ik heb een mailtje van je gekregen. Ik ging natuurlijk direct even checken waarom je niet in kunt loggen. Maar eh… ik zie dat je al jaren geen klant meer bij ons bent!’ Het gebeurt niet vaak, en is ook niet zo handig tijdens een telefoongesprek, maar ik was even een momentje stil. En toen bedacht ik dat ik inderdaad zo’n zes (6) jaar geleden overgestapt was omdat het nét even iets goedkoper kon toen…

Ik zei eerlijk tegen Barry: ‘Je gelooft het vast niet hoor, maar ik ben blond.’ Barry moest lachen, ik voelde me een ezeltje. Hij zei dat ik áltijd terug mocht komen bij hen. Maar voor dit moment kon hij me niet helpen.

Toen ik even later inlogde bij de juiste provider, was het wachtwoord automatisch ingevuld, hoe makkelijk. En ik zag dat ik komende maand een nieuwe telefoon uit mag zoeken. Misschien wel een roze, omdat dat past bij mijn vrouwelijk gedrag…

♥ Jell

Column De Kantlijn – Nr 09 – Mei 2019

P.S. Geen belletje meer missen? Volg Jell op haar Facebookpagina!

 

No Comments

Leave a Comment